search
Sök
menu
Meny
Skriv ut Tillbaka till listan

Kommunvägledare/kommunikatör

FörvaltningStadskontoret
ArbetsplatsKommunikationsavdelningen
AnställningsformTillsvidare
Omfattning100 %
TillträdesdagEfter överenskommelse
Sista ansökningsdag2018-06-04
Referensnr18-04-0022
Publicerad2018-05-14
Förvaltning
Stadskontoret
Arbetsplats
Kommunikationsavdelningen
Anställningsform
Tillsvidare
Omfattning
100 %
Tillträdesdag
Efter överenskommelse
Sista ansökningsdag
2018-06-04
Referensnr
18-04-0022
Publicerad
2018-05-14

Är du nyutbildad kommunikatör på väg ut i arbetslivet? Eller har du kanske jobbat några år som kommunikatör och är sugen på att testa något nytt? Har du dessutom fingertoppskänsla för service och vill kombinera kundservice med kommunikation? Då kan du vara personen vi söker.

Vi erbjuder dig
- en spännande verksamhet med kunden i fokus
- en arbetsgemenskap utöver det vanliga
- förkortad arbetstid under juni, juli och augusti

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som kommunvägledare på kontaktcenter men också som kommunikatör på kommunikationsenheten. Arbetsuppgifterna varierar och du kommer att växla mellan uppgifter som kommunikatör och kommunvägledare. Du kommer stötta upp där det för tillfället behövs.

Som kommunvägledare är ditt uppdrag att ge service och information till medborgare och företag, både via telefon och digitala kanaler. Du svarar på frågor och handlägger ärenden för samtliga förvaltningar inom kommunen. Din roll innebär att du är en god ambassadör för alla våra verksamheter.

Som kommunikatör kommer du arbeta med:
• film och bild för kommunens olika informationskanaler
• innehåll och struktur på vår webbplats och intranät
• att planera, genomföra, samordna och följa upp olika typer av kommunikationsinsatser

Hur stor del av arbetstiden du arbetar som kommunvägledare respektive kommunikatör kommer att variera över tid.

Din kompetens
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap, alternativt en eftergymnasial utbildning inom kommunikationsområdet som vi bedömer likvärdig.

Du är serviceinriktad och har fingertoppskänsla för kundservice. Du trivs i en miljö präglad av utveckling och tidvis högt tempo, är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du arbetar gärna i team men kan och vill ta eget ansvar. Vi förutsätter att du gillar, och är duktig på att använda, olika it-system och att söka information. Du har god kommunikativ förmåga, uttrycker dig väl i tal och skrift, tar snabbt in information och kan förmedla den vidare på ett pedagogiskt sätt.

Om arbetsplatsen
Tjänsten är placerad på kommunens kommunikationsavdelning som består av två enheter, kommunikationsenheten och kontaktcenter. Vi är drygt 40 personer. Du kommer att ha din grundanställning på kontaktcenter som är medborgarnas och företagens ingång till service och information om kommunens verksamhet och tjänster. Vi har kontakter i första hand via telefon men också via digitala kanaler och fysiska möten. När vi frågar medborgare och företag om vår verksamhet så svarar man att vi har mycket gott bemötande och hög servicenivå.

Övriga upplysningar
Intervjuer kommer att genomföras fortlöpande under ansökningstiden.

Upplysningar
Ewa Ling Persson, kontaktcenterchef, 036-10 21 69
Tina Petersson, enhetschef för kommunikationsenheten, 036-10 57 46
www.jonkoping.se/fackligastk

Om oss
Jönköpings kommun
Jönköping är en av Sveriges tio största kommuner, med över 135 000 invånare. Jönköping är en av landets ekonomiskt starkaste regioner och växer med 1 500 personer om året. Kommunen är en attraktiv tillväxtregion och regionalt centrum i ett av Sveriges tätaste företags- och entreprenörsområden.
I Jönköpings kommun arbetar drygt 12 000 personer för att medverka till att alla invånare får en bra service och ett likvärdigt bemötande. Kommunen är vackert belägen vid Vätterns sydspets. Det kuperade och natursköna läget ger de allra bästa förutsättningarna för ett attraktivt boende och en innehållsrik fritid.
Stadskontoret
Stadskontoret är den centrala förvaltningen i kommunen och kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges serviceorgan. Vi är också en strategisk lednings- och utvecklingsresurs för hela kommunen.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.