search
Sök
menu
Meny
Skriv ut Tillbaka till listan

Nämndsekreterare

FörvaltningSocialförvaltningen
ArbetsplatsSocialförvaltningen, Administrativa Enheten
AnställningsformTidsbegränsad
Omfattning100%
Tillträdesdag2018-03-01 till 2018-08-31
Sista ansökningsdag2017-12-10
Referensnr17-70-0252
Publicerad2017-11-20
Förvaltning
Socialförvaltningen
Arbetsplats
Socialförvaltningen, Administrativa Enheten
Anställningsform
Tidsbegränsad
Omfattning
100%
Tillträdesdag
2018-03-01 till 2018-08-31
Sista ansökningsdag
2017-12-10
Referensnr
17-70-0252
Publicerad
2017-11-20

Är du handläggare och vill prova något nytt? En av våra nämndsekreterare på stabens administrativa enhet i socialförvaltningen går på föräldraledighet - nu söker vi en vikarie. Det här är chansen för dig som vill utvecklas i din roll som handläggare, komma närmare den politiska beslutsprocessen och lära känna nya kollegor.

Vilka är vi?
Socialtjänsten i Jönköpings kommun består av en gemensam förvaltning med två politiska nämnder och tre sociala områdesnämnder för myndighetsutövning i enskilda individärenden. Förvaltningens administrativa enhet ansvarar bland annat för ärendehantering i de olika nämnderna och har en del utredningsuppdrag. Som nämndsekreterare hos oss kommer du att jobba gentemot socialnämnden. Arbetsplatsen ligger i centrala Jönköping, nära till stadskärnan, kommunikationsförbindelser och bra lunchställen.

Vad innebär tjänsten?
Nämndsekreterarens främsta arbetsuppgift är ärende- och protokollshantering för socialnämnden. Alla möteshandlingar hanteras digitalt. Du kommer att ha kontakt med både politiker och tjänstemän och blir en viktig spindel i nätet för att samordna och kvalitetssäkra flödet av ärenden inför, under och efter nämndens sammanträden. Du kan också komma att sammanställa egna beslutsförslag till nämnden.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är statsvetare, socionom eller har annan likvärdig utbildning. Kanske har du en bakgrund som socialsekreterare, är intresserad av samhällsfrågor, brinner för demokrati och gillar att skriva? Det är meriterande om du har erfarenhet av offentlig förvaltning och arbete i en politiskt styrd organisation.

Du har förmåga att arbeta självständigt och strukturerat, ibland under tidspress. Du är också kvalitetsmedveten och noggrann, uttrycker dig väl i tal och skrift samt är van att arbeta med IT-system. Du har lätt för att samarbeta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt
Tjänsten är ett föräldrarvikariat som sträcker sig från 1 mars till och med augusti 2018.

Upplysningar
Administrativ chef Lisen Prinzencreutz, tfn 036 - 10 51 40

Fackliga representanter, se http://www.jonkoping.se/fackligasoc


Om oss
Jönköpings kommun
Jönköping är en av Sveriges tio största kommuner, med över 135 000 invånare. Jönköping är en av landets ekonomiskt starkaste regioner och växer med 1 500 personer om året. Kommunen är en attraktiv tillväxtregion och regionalt centrum i ett av Sveriges tätaste företags- och entreprenörsområden.
I Jönköpings kommun arbetar drygt 12 000 personer för att medverka till att alla invånare får en bra service och ett likvärdigt bemötande. Kommunen är vackert belägen vid Vätterns sydspets. Det kuperade och natursköna läget ger de allra bästa förutsättningarna för ett attraktivt boende och en innehållsrik fritid.
Socialförvaltningen
Socialtjänstens uppgift är att se till att alla som vistas i Jönköpings kommun får sina grundläggande behov av stöd, vård och trygghet tillgodosedda. Vår verksamhet består av: äldreomsorg, funktionshinderomsorg, hälso- och sjukvård och individ- och familjeomsorg.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.