search
Sök
menu
Meny
Skriv ut Tillbaka till listan

Kundansvarig

#LI-priority
FörvaltningStadskontoret
ArbetsplatsIT-Avdelningen
AnställningsformTillsvidare
Omfattning100
Tillträdesdag2019-01-01
Sista ansökningsdag2018-11-16
Referensnr18-04-0044
Publicerad2018-11-01
Förvaltning
Stadskontoret
Arbetsplats
IT-Avdelningen
Anställningsform
Tillsvidare
Omfattning
100
Tillträdesdag
2019-01-01
Sista ansökningsdag
2018-11-16
Referensnr
18-04-0044
Publicerad
2018-11-01

Arbetsplatsbeskrivning
Är du en av våra nya kundansvariga? Vi söker nu yterliggare kundansvarig som vill anta utmaningen att tillsammans med våra förvaltningar och bolag möta och tillgodose deras framtida behov av IT-lösningar.

Jönköpings Kommun har en stor och komplex IT-miljö med en stark tillväxt av digitala enheter. IT-avdelningen har helhetsansvar för IT-drift, support, telefoni, teknikutveckling och samordning av IT-säkerheten inom kommunen. Avdelningen levererar IT-stöd till åtta förvaltningar samt kommunala bolag alla med egna unika behov och utmaningar. På avdelningen arbetar ca 65 personer som hanterar och administrerar verksamheten.

Arbetsuppgifter
Som kundansvarig har du övergripande ansvar för att möta och tillgodose förvaltningarnas och de kommunala bolagens IT-behov. Du planerar och genomför kundmöten och samlar in och kvalitetssäkrar behoven. Vidare planerar, genomför, prioriterar och förankrar du nya behov in mot IT. Du kommer även koordinerar mindre aktiviteter och projekt. Du har stora kontaktytor och tät dialog med förvaltningarna, bolagen och internt på IT avdelningen. Arbetet innebär ständiga förflyttningar mellan strategisk, taktisk och operativ nivå. Det ställer höga krav på samarbetsförmåga, kundorientering, struktur och helhetssyn.

Kompetenskrav
Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning alternativt en 2-årig YH-utbildning inom IT, alternativt kunskap förvärvad på annat sätt som vi bedömer likvärdig eller relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av att koordinera både arbetsuppgifter och grupper samt flerårig erfarenhet av projektledning och/eller kundansvar inom IT området. Har du arbetat som kundansvarig inom en större organisation så är det meriterande.

Du har ett gediget intresse och goda kunskaper inom IT. Du har ett mål- och resultatfokus som återspeglas i leveransen mot kund. Du är duktig på att organisera, planera och prioritera, har lätt för att samarbeta och är duktig på att bygga och underhålla relationer och nätverk.  Du tycker om att träffa människor, är lugn, inlyssnande och tillmötesgående. Din vilja att hjälpa andra och leverera lösningar tillsammans med en god administrativ förmåga gör att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och se möjlighet i förändring. Du trivs både att arbeta självständigt och i grupp. 

Övrigt
För tjänsten krävs B Körkort. Arbetsspråket är svenska vilket kräver att du behärskar svenska i både tal och skrift.Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden så skicka in din ansökan redan nu.

Upplysningar
Daniel Alvudd, Enhetschef 036-10 22 60Kenneth Axelsson facklig företrädare för Vision 036-10 56 44

Om oss
Jönköpings kommun
Jönköping är en av Sveriges tio största kommuner, med över 135 000 invånare. Jönköping är en av landets ekonomiskt starkaste regioner och växer med 1 500 personer om året. Kommunen är en attraktiv tillväxtregion och regionalt centrum i ett av Sveriges tätaste företags- och entreprenörsområden.
I Jönköpings kommun arbetar drygt 12 000 personer för att medverka till att alla invånare får en bra service och ett likvärdigt bemötande. Kommunen är vackert belägen vid Vätterns sydspets. Det kuperade och natursköna läget ger de allra bästa förutsättningarna för ett attraktivt boende och en innehållsrik fritid.
Stadskontoret
Stadskontoret är den centrala förvaltningen i kommunen och kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges serviceorgan. Vi är också en strategisk lednings- och utvecklingsresurs för hela kommunen.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.